Morbid och Stinger


En gång för länge länge sedan fanns det en dator som hette Amiga 500.

Någon gång mellan 1988 och 1994 lärde jag mig att programmera assembler, och tillsammans med min kompis Stinger gjorde jag spel och demos för ovan nämnda Amiga. Det som jag lyckats bevara finns att hitta här.

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

2008-11-08

Spräng Ove i bastun - Lösning

Det finns många olika sätt att klara spelet. Nedan följer några.

Lösning 1
Skriv TVÄRFUSK när spelet startat.

Lösning 2
Använd nitroglycerin för att spränga Ove i bastun. Se till att du inte är i bastun när du använder nitroglycerinet. Glöm inte att ställa bastuaggregatet över luckan till Oves hemliga flyktväg. Nitroglycerin hittar man hemma hos Bengan. Dörren till bastun kan man öppna med en nyckel, Axel eller med sprängdeg. Ove och hans bastu hittar man om man letar efter något mysko på hälsovårdsnämnden.

Lösning 3
Klara labyrinten. Labyrinten hittar du efter att du träffat Hans och Hans syster. Hans och Hans syster befinner sig uppe på backen. Backen kan man hitta om man går in i telefonkiosken.

Lösning 4
Använd en bomb för att spränga Ove i bastun. Bastun hittar du i källaren till Oves hus. För att komma ner i källaren kan du behöva ta dig förbi den onda dvärgen utan näsa. Det gör man antingen med våld (kniv) eller med en muta (lösnäsa). För att göra en bomb behöver du Pälles recept. För att hitta till Oves hus behöver du en Ove Pejlare. För att få tag på en Ove Pejlare och Pälles recept behöver du ett hemligt lösenkodord. Lösenkodordet får du om du hotar Vårt-Lennart. Och Vårt-Lennart träffar du efter att du lyssnat på musik. En skivbutik där man kan lyssna på musik hittar du i Hufvudstaden, som du hittar efter att du träffat Hans och Hans syster. Hans och Hans syster befinner sig uppe på backen. Backen kan man hitta om man går in i telefonkiosken.

Inga kommentarer: