Morbid och Stinger


En gång för länge länge sedan fanns det en dator som hette Amiga 500.

Någon gång mellan 1988 och 1994 lärde jag mig att programmera assembler, och tillsammans med min kompis Stinger gjorde jag spel och demos för ovan nämnda Amiga. Det som jag lyckats bevara finns att hitta här.

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

2008-11-05

Sånt som saknas

Det finns några saker som jag minns att jag var inblandad i, men som jag inte har kvar:

* intro till Arctic Hack i Boden (minst 2 st.)
* intro till Ancient Design från Lekladanpartyt
* antludbonusdisk (en hel diskett med bara scrolltexter)
* Troon intro från Horizon Easter party i Huddinge 1991
* kanske en musikdisk?
* några bootloaders till packdiskar
* ett slideshowssytem som gick att köra från diskett eller hårddisk.
...

Och gjorde jag någonsin klart intron RGB?

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

5 kommentarer:

Bjoppen sa...

Efter en nostalgisession på youtube gjorde jag ett försök att hitta fanta-intron och Ancient Design intron mha google, aldrig hade väl jag trott att du hade en blogg där självaste fanta-intron fanns att hitta, all respekt! =) Blir till att installera WinUAE och försöka hitta några kickstart-diskar, vet att jag ska ha dem någonstans =) Ha de!
Mvh / Björn
(aka White Dwarf/Tequila/Elakafarbrorn)

Elias sa...

Har du Knäpp Jörgen 2 -Återkomsten?

Mathias sa...

Nalleballe: Jorå, någonstans måste man ju arkivera såna här gamla grejer...

Lol: Nix, gillade aldrig den. Jag vet att den finns på nätet, men jag minns inte var.

Elias sa...

Det var ju synd...
Men du borde skriva din E-mail address på sidan, det blir ju svårt annars att medela dej om man har kvar nåt du gjort som du inte har kvar.

Mathias sa...

LOL: Kanske det! Men annars kan man lämna en kommentar så får jag mejl om det!