Morbid och Stinger


En gång för länge länge sedan fanns det en dator som hette Amiga 500.

Någon gång mellan 1988 och 1994 lärde jag mig att programmera assembler, och tillsammans med min kompis Stinger gjorde jag spel och demos för ovan nämnda Amiga. Det som jag lyckats bevara finns att hitta här.

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

2008-11-02

Demos

Jag var eld och lågor över demos, och blev ännu mer intresserad när jag var på mitt första "copy party" Amiga Halloween Conference 1990.

De flesta demos gjorde vi under namnen Morbid och Stinger, men i en hel hög olika grupper. Bland andra Death Defiers, Troon, Enigma och Massive. Vi försökte vara lite orginella, och inte bara upprepa sådant som andra redan gjort. Ibland lyckades det, men oftast inte!

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!



Filerna finns här:

Inga kommentarer: