Morbid och Stinger


En gång för länge länge sedan fanns det en dator som hette Amiga 500.

Någon gång mellan 1988 och 1994 lärde jag mig att programmera assembler, och tillsammans med min kompis Stinger gjorde jag spel och demos för ovan nämnda Amiga. Det som jag lyckats bevara finns att hitta här.

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

2008-11-08

Knäpp Jörgen i köket - Lösning

Det finns många olika sätt att klara spelet. Nedan följer några:

Lösning 1
När spelet startar, ange att du heter Jörgen. Svara ja på frågan om du är knäpp. Gå till köket.

Lösning 2
Skriv SHITMODE när spelet startat.

Lösning 3
Lura Knäpp Jörgen att gå till köket. Knäpp Jörgen hittar du på ICA Pappmesen i Tomelilla. Till ICA Pappmesen kommer du om du svarar rätt på frågan om vem som programmerat Knäpp Jörgen i köket. Svaret är MORBID. Frågan om vem som programmerat spelet får du om du Jäppar Knörgen. Jäppa Knörgen kan du göra när du byggt en bro över ån. Bygga en bro kan du göra om du hoppar när Jörgen flyr. Jörgen flyr om du bakar en kaka.

Lösning 4
Knäpp Jörgen med nötknäpparen när han befinner sig i köket. Nötknäpparen hittar du genom att åka med tidsmaskinen. Tidsmaskinen hittar du genom att ducka när Jörgen flyr. Jörgen flyr om du bakar en kaka.

Lösning 5
Knäpp Jörgen med din trogna K.K.K. när han befinner sig i köket. En K.K.K. kan man köpa i Bengans Diversehandel. Köket hittar du i det gamla sågverket. För att komma in i köket behövs en tidsinställd bomb. En tidsinställd bomb kan man hitta i närheten av de isländska kurderna. Kurderna hittar du om du gömmer dig i ungnen när Jörgen flyr. Jörgen flyr om du bakar en kaka.

4 kommentarer:

Elias sa...

Jag har hittat en gästbok på http://medlem.passagen.se/guestbook/cgi-bin/guestbook.cgi/hypp.html är den din eller? Jag kommer inte in i hemsidan, har du den arkiverad ifall du gjorde den? Eller vad stod på sidan?

Mathias sa...

Ja, det är min gamla. Det stod ungefär samma som i denna blogg

Elias sa...

Du borde ha en sån sida nånstans som handlar om KJIK och SOIB. Sitesled fungerar ju. Jag kan göra sidan åt dig, jag har fått tag i små fragment från din gamla sida som jag kan designa den från, sen kan jag använda materialet från bloggen som beskrivningar. Tydligen återanvände du beskrivningarna från din gamla sida.

Mathias sa...

Tack för erbjudandet! KJIK och SOIB är historia för mig och för min del räcker det bra med det som finns på denna blogg.

Du får självklart göra en egen sida om du vill det.