Morbid och Stinger


En gång för länge länge sedan fanns det en dator som hette Amiga 500.

Någon gång mellan 1988 och 1994 lärde jag mig att programmera assembler, och tillsammans med min kompis Stinger gjorde jag spel och demos för ovan nämnda Amiga. Det som jag lyckats bevara finns att hitta här.

OBS! Hör av dig om du har något jag gjort som jag inte har kvar!

2008-11-05

En hur snygg dentro som helst

En hur snygg dentro som helst (släpptes: på Abstract and Oxygen Summer Conference 1992)

Vann andra pris på Abstract and Oxygen Summer Conference 1992. Innehåller utöver allt det vanliga ovan, även vektorbollar, vektorrymdskepp och en gubbe i en båt.

Ladda ner den här:


Programmering: Morbid
Musik: Artifact
Grafik: Stinger
Design: Morbid och Stinger














2 kommentarer:

Elias sa...

Snygg dentro! Förresten, har du kvar Grafikpackaren #Mums Mums# som nämns i detta dentro?

Mathias sa...

Takc! Men nej. Jag minns inte riktigt, men jag har för mig att den aldrig släpptes utan bara användes i någon intro/demo/spel.

Det var en ganska enkel byte baserad RLE tror jag...